En kopp kaffe? Får det lov att vara lite snormjölk också? (Inspelning finns på facebook!)

När jag gick upp i morse så var det inget utöver det vanliga som stod på dagens agenda. Kliva ur sängen, ta sig till köket, göra kaffe etc etc.

Så jag tog mig till köket och fixade kaffe. Jag dricker då mitt kaffe med en sockerbit och ganska mycket mjölk. Men hej och hå! Vad är det som som hänt med mjölken då? Jo, jag öppnade den oöppnade förpackningen med mjölk, inköpt på Lidl, för att hälla i morgonkaffet när jag raskt insåg att det minsann inte alls såg ut som mjölk. Det luktade mjölk och var vitt som mjölk, det var heller inga klumpar som i gammal mjölk. Det såg dock ut som att någon hällt i en liter snor och färgat det vitt. Det var förmodligen bland det vidrigaste jag någonsin sett!

Så där rök mitt morgonkaffe och mer eller mindre så var hela dagen förstörd, eller i varje fall första halvan av dagen! För alla som dricker kaffe på morgonen vet också hur grinig man kan bli utan sitt morgonkaffe, det blev minsann jag!

Jag säger bara FY FAN vad vidrigt! Hur i helvete kan mjölk som har bäst före datum den 30e september se ut på det sättet? Det är trots allt den 28e idag vilket inte gör hela saken logisk, i varje fall inte i mitt huvud! Nej, jag kan blankt konstatera att det förmodligen var sista gången på väldigt länge jag handlade på Lidl! Och ja, det låter väl kanske som att jag tar i med överdriften lite för mycket, men ärligt talat, hur fräscht är det att dricka kaffe med snormjölk och socker? Det är väl ganska självklart att man blir äcklad och gärna går till gamla hederliga ICA och köper sin mjölk där istället…! Pinsamt Lidl, så får det inte vara!

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150260599865375&saved

Srdjan D. Simic

Lämna en kommentar